Június 16. Apák napja. Keresve sem találhatnánk jobb apropót, hogy beszéljünk a férfiak egyik leggyakoribb betegségéről. A prosztatagondok sokaknál már 40 éves kor körül jelentkeznek, 80 körül pedig már 5-ből 4 férfi érintett. Ha időben felismerjük és kezeljük a problémát, sokat javíthatunk az érintett életminőségén.

Bővebben

Mind éreztük már úgy, mintha kihagyott volna egy ütemet a szívünk. Esetleg olyan gyorsan vert mikor izgultunk, hogy „majd kiugrott”. Meglepő lehet, de ezek nem csupán szólások, tényleg verhet lassabban vagy gyorsabban szívünk, kimaradhat egy dobbanás – ezekre érdemes odafigyelni és időben kivizsgáltatni.

Bővebben

Az esős idő sokat javít a helyzeten, ennek ellenére a pázsitfűfélék pollenkoncentrációja következő napokban sokfelé elérheti a közepes-magas szintet.

Bővebben

Vannak olyan vélemények is, amelyek szerint Földünk éghajlata folyamatosan változik. A klímaváltozásban eszerint semmi különös nincsen, többször lezajlott már hasonló bolygónk 4,5 milliárd éves története során.

Bővebben

Hamarosan indul a kerti partik szezonja. Tavasz végén, amikor friss zöldségeket, és hamarosan idénygyümölcsöket ehetünk, nem nehéz kordában tartani a súlyunkat, de mégis jó, ha tudatosan figyelnünk rá.

Bővebben

Ha a szervezetünkben nincs elegendő vas, akkor csökken a vér oxigénszállító képessége, légszomj alakul ki, a légzés szaporábbá válik, a szív gyorsabban ver. Hosszabb távon ez jelentősen megterheli a szervezetet, fáradékonyság lép fel, súlyosabb esetben vérszegénység alakulhat ki. Ezt megelőzendő érdemes elegendő vasat fogyasztanunk. De mennyit is?

Bővebben

A D-vitamin nagy részét szervezetünk állítja elő napfény hatására.  Tavasszal már jobb a helyzet a télinél, de aki nem tartózkodik eleget a napon, jobb, ha gondol a D-vitamin pótlására, amelynek már rövid távú hatásai is igazoltak.

Bővebben

A húsvétot nemcsak azért lehet a karácsonyi időszakhoz hasonlítani, mert mindkettő jelentős ünnep, hanem azért is, mert mindkettőt egyaránt jellemzik a nagy és jóízű étkezések. Pedig a hagyományokat úgy is követhetjük, hogy közben odafigyelünk az egészségünkre.

Bővebben