Hamarosan indul a kerti partik szezonja. Tavasz végén, amikor friss zöldségeket, és hamarosan idénygyümölcsöket ehetünk, nem nehéz kordában tartani a súlyunkat, de mégis jó, ha tudatosan figyelnünk rá.

Bővebben

Ha a szervezetünkben nincs elegendő vas, akkor csökken a vér oxigénszállító képessége, légszomj alakul ki, a légzés szaporábbá válik, a szív gyorsabban ver. Hosszabb távon ez jelentősen megterheli a szervezetet, fáradékonyság lép fel, súlyosabb esetben vérszegénység alakulhat ki. Ezt megelőzendő érdemes elegendő vasat fogyasztanunk. De mennyit is?

Bővebben

A D-vitamin nagy részét szervezetünk állítja elő napfény hatására.  Tavasszal már jobb a helyzet a télinél, de aki nem tartózkodik eleget a napon, jobb, ha gondol a D-vitamin pótlására, amelynek már rövid távú hatásai is igazoltak.

Bővebben

A húsvétot nemcsak azért lehet a karácsonyi időszakhoz hasonlítani, mert mindkettő jelentős ünnep, hanem azért is, mert mindkettőt egyaránt jellemzik a nagy és jóízű étkezések. Pedig a hagyományokat úgy is követhetjük, hogy közben odafigyelünk az egészségünkre.

Bővebben

Kezdetben a legtöbben betudjuk egy-egy hosszú nap, vagy a növekvő éveink számának az ólomsúlyt a lábunkban, az éjszakai lábgörcsre ébredést, vagy a bokaduzzanatokat. Pedig a keringési zavarok nem feltétlenül életkorfüggőek és nem csak a hosszú álldingálás következtében okoznak kellemetlenségeket. Számoljunk le a visszérbetegséggel kapcsolatos tévhiteinkkel! És vegyük komolyan a jeleket!

Bővebben

Télen, ahogy a szorgos hangya kamrájából, szervezetünkben is rendre kerülnek elő a tartalékok – persze csak akkor, ha nem voltunk „tücskök” és a vitamindús időszakban eléggé jól feltöltődtünk. De a mégoly felkészült szervezet is kiürül a tél végére, ezért jelentkezik a tavaszi fáradtság.

Bővebben

A március 15-i hosszú hétvégén erősödött a pollenterhelés. A kőris, a ciprus-, és tiszafafélék, valamint a kevésbé jelentős allergének közül a nyár pollenkoncentrációja jellemzően a közepes tartományban mozgott, illetve vasárnap már többfelé magas volt.

Bővebben

Az egyik leggyakoribb tétel az újévi fogadalmak listáján a „többet fogok mozogni és sportolni” ígérete. Sokan óriási lendülettel kezdenek neki a mozgásnak, a hirtelen terhelésnek viszont általában izomláz a vége. Az izomláz a sport hétköznapi velejárója, de van rá gyógyír.

Bővebben