Az egészséges táplálkozás önmagában nem elegendő, csak az tudja megelőzni a civilizációs betegségeket, aki rendszeresen sportol. De mit és hogyan? Mielőtt belekezdene, lásson pontosan: összeszedtük, mik a leggyakoribb tévhitek a mozgással kapcsolatban. 

1. A zsírégetés 30 perc múlva kezdődik
Nem igaz! A szervezet már az első percben elkezdi égetni a zsírt, bár igaz, hogy a csúcsteljesítményt valóban 30 perc után éri el, tehát érdemes legalább eddig folytatni az edzést. Leghatékonyabb a zsírégetés a maximális pulzus 70 vagy 80 százalékánál.

2. Aki izzad, az nem fitt
Éppen ellenkezőleg: a sportolóknak jobb a hőszabályozásuk. Ha az izmaik nagyobb erő kifejtésére képesek, a megterhelés során több izzadtságot termelnek, mint a kevésbé edzettek.

3. A kemény edzéstől férfias lesz az alak
Főleg a nők tartanak attól, hogy a nehéz gyakorlatoktól olyan lesz az alakjuk, mint a testépítőké. Ettől azonban nem kell tartaniuk. Az izmok épülését a férfi nemi hormon, a tesztoszteron határozza meg, amely a női szervezetben csak egészen kis mennyiségben van jelen. A kemény edzés a nőknél karcsúbb sziluettet eredményez.

4. A nyújtás semmit nem ér
A nyújtás hatásáról egyelőre vitatkoznak a szakértők, jobb azonban nem kihagynia az edzés végén, hiszen így javul az izmok vérellátása, és könnyebben tudnak regenerálódni. Nyújtás közben nem kell mozgatni az érintett testrészt, hanem elég csak kb. 20 másodpercig nyugodtan tartani.

5. Egy sportolónak speciális táplálékra van szüksége
Még ha vannak is, akik azt hiszik, hogy egy félórás futás után rögtön izotóniás csodaitalra, vitamintablettákra és különböző shake-kre van szükség, ezeket az élsportolóknak találták ki. A táplálékkiegészítők nem segítenek a fáradt izmoknak, sőt néha még ártalmas anyagok is megtalálhatóak bennük. Nagyon jót tehet viszont például egy banán.

6. A fitnessgépek nem fogyasztanak
Aki rendszeresen használja a fitnessgépeket, ne csodálkozzon, ha többet nyom, mint mielőtt edzeni kezdett. Nem csoda, hiszen az izom nehezebb, mint a zsír. Ha nagyobb az izomtömeg, az elégetett kalória mennyisége is nő. Ebből következik, hogy a sportosabb emberek alvás közben több energiát égetnek, mint nem sportoló társaik.

7. Heti egy edzés semmit nem ér
Egy edzés is jobb a semminél. Különösen a kezdők képesek állóképességüket már heti egy egyórás edzéssel növelni. Az erőt illetve a kitartást igénylő gyakorlatok kombinálásával nő a teljesítőképesség, csökken a vérnyomás, javul a koleszterinszint és a közérzet.

8. Jó, ha edzés közben fájnak az izmok
Éppen ellenkezőleg. Aki például túl sok súlyt emel, túlerőltetheti magát, és még meg is sérülhet. Sokkal eredményesebben lehet edzeni viszonylag kis súlyokkal, hogy a gyakorlatokat a lehető legtöbbször lehessen ismételni.

9. A szauna karcsúsít
Az izzadásnak semmi köze a zsírégetéshez. A test vizet és ásványi anyagokat veszít a szaunában, de zsírt egy grammot sem. A kilók, amiket az ember a szaunában elveszít, azonnal pótlódnak, amint teleissza magát vízzel.

10. A kocogás megterheli a végtagokat
Kocogás közben a test kétszeresének vagy háromszorosának megfelelő erő hat a lábakra. A mozgásnak köszönhetően viszont több ízületi folyadék termelődik, ezért a porcok tovább maradnak egészségesek. A túlsúlyos, egészségtelen életet élőknek ezért érdemes a gyaloglással kezdeni, és lassan átállni a futásra.
Forrás: gesundheit.de