A farsangkor hagyományos evés-ivás az egészséges emberek számára is megterhelő. A zsíros ételek, nagyobb adagok, a szokásosnál több alkohol fogyasztása megdolgoztatja emésztőrendszerünket, különösen a gyomor, az epét termelő máj és a hasnyálmirigy terhelése fokozódik. Adunk néhány tippet, hogyan segíthet szervezetének.

Az idén rövid lesz a farsangi időszak, kezdete január 6. vízkereszt, a vége pedig a nagyböjtöt megelőző húshagyó kedd éjfél, ami az idén február 13. Ebben az időszakban kerülnek az asztalra a jellegzetes farsangi ételek, mint a kocsonya, fánk, káposzta, melyet régen a bőséges termés reményében fogyasztottak el. Az egészséges ételek kedvelőinek sem kell lemondani ezekről az  ételekről, de azt javasoljuk, próbálják meg ez egészségesebb változatot elkészíteni, és tartsák be a következő tanácsokat:

  • Együnk többször kevesebbet, így egyszerre kevésbé terheljük meg gyomrunkat.
  • Az ételek tálalásához válasszunk kisebb tányért, így  kevesebbet tudunk szedni az ételből.
  • Az ételeket alaposan rágjuk meg, ezáltal hamarabb kialakul a jóllakottság érzete, és emésztőrendszerünknek is jobb, ha pépesebb állagú étel kerül a gyomrunkba.
  • Bő olajban sütés helyett, készítsük az ételeket sütőben, sütőzacskóban, római tálban, olaj felhasználása nélkül.
  • Kerüljük a túl hideg vagy túl meleg ételeket.
  • Ne fogyasszunk egyszerre nagy mennyiségű zsíros ételt és tömény alkoholt, mert hasnyálmirigy gyulladás és epegörcs kialakulásához vezethet.
  • Tömény alkohol helyett válasszunk inkább jó minőségű száraz vörös- és fehérborokat vagy könnyű rosét.
  • Lefekvés előtt 3-4 órával már ne étkezzünk.

Forrás: dietaabc.hu