Hogyan működik az agyunk, milyen tápanyagokra van szüksége, hogyan befolyásolja étrendünk kedélyállapotunkat, viselkedésünket? Mit tehetünk, hogy kiegyensúlyozottak legyünk/maradjunk? Mi történik a szervezetben, amikor „stresszelünk”, hogyan kezeljük a stresszt? Milyen gyógyító ételek szépítenek kívül-belül?

Az evés nem csupán az éhségérzet megszüntetésére vagy az ízek élvezetére való. Ha megpróbálunk minél többféle , egészséges, vitaminokban, tápanyagokban gazdag alapanyagot vásárolni, és odafigyelünk az ételkészítésre, akkor már jó úton járunk ahhoz, hogy ellássuk a szervezetünket olyan tápanyagokkal, amelyek a jókedv, a szépség, és az egészség szempontjából is fontosak. A szénhidrátok  például több szerotonin termelésére serkentik agyunkat. Ha folyamatosan ellátjuk velük a szervezetünket, akkor kisebb az esélyünk a stresszre. Jó választás a teljes kiőrlésű gabonapelyhek, kenyerek és tészták, csak úgy, mint a zabpehely, árpa, rozs és a többiek.

Az összetett szénhidrátok emellett segítenek stabilizálni a vércukorszintünket is. A citrusfélék, a savanyú káposzta és egyéb savanyúságok jól ismertek magas C-vitamin-tartalmukról, ami erősíti az immunrendszerünket, immunrendszerünk pedig segít a stressz-hormonok elleni küzdelemben. Hogyha egy különösen erős stresszre számítunk, érdemes megelőzésként C-vitamin-tartalmú gyümölcsöt, zöldséget enni.

Ne feledkezzünk meg a tengeri halakról sem! Az omega-3 zsírsavak, szintén megvédhetnek a stresszhormonoktól, illetve a szívbetegségektől is. Popeye sosem stresszelt – talán a spenót magas magnézium-tartalma miatt. A magnézium segíthet abban, hogy ne merüljünk ki, amikor nyomás alatt vagyunk. A túl alacsony magnéziumszint fejfájáshoz és kimerültséghez vezethet, így a stressz esélyét is növelheti. És, hogy a szép bőrről is ejtsünk szót, a sárgarépában található béta-karotin véd a káros napsugárzástól, a korai öregedés hatásaitól, ránctalanít, feszessé, teltebbé varázsolja az arcbőrt.

Forrás: korkontrolltarsasag.hu