A véradás ösztönzésére indított közösségi kampányt a Magyar Vöröskereszt –  mondta Nagy Gábor, a szervezet főigazgató-helyettese. Pénteken 150 közszereplőt és újságírót kerestek meg, akiknek ajándékot adtak azzal a kéréssel, hogy adják tovább, és hívjanak három embert vért adni. A kiindulópont a Petőfi rádió volt, két nap alatt pedig több száz láncolat indult el.

Az „Adj vért és add tovább!” elnevezésű kampány arra épül, hogy az emberek győzzék meg egymást – fejtette ki a főigazgató-helyettes. A véradásról fotókat várnak a közösségi oldalakon, és azokat ők is kiteszik egy  „dicsőségfalra”.  Beszámolt arról, hogy a biztonságos ellátáshoz szükséges vérmennyiség rendelkezésre áll, de a napi készlet fenntartásához szükség van a véradókra. A munkahelyi szabadságok és az iskolai szünet miatt a Vöröskereszt fesztiválokon, települési rendezvényeken, a Balaton vagy a Velencei-tó környékén próbálja elérni az embereket.