Az előrejelzések szerint a következő napokban – és jó eséllyel a következő hónapokban is – hideg lesz, ezért érdemes néhány mondatban áttekinteni, ilyen körülmények között mit tehetünk egészségünkért.

Habár fronthatással nem kell számolni, a légkör magasabb szintjein hajnalban még több fokos melegedés várható és emiatt az időjárás-változásokra különösen érzékenyen reagálóknál hétfő délelőtt melegfronti hatások tapasztalhatók – írta az Országos Meteorológiai Intézet honlapja 2018. december 17-én. Többek között fejfájás, teljesítőképesség-csökkenés, vérnyomásváltozás tapasztalható, de akár ingerlékenyebbekké is válhatnak. Délután már ismét hidegebb levegő érkezik fölénk, ekkor az időjárási hatásokra érzékenyebbek hidegfront jellegű változásokat tapasztalhatnak. Ilyen változás lehet a fejfájás, migrén, nehézkes gondolkodás, vérnyomás csökkenése.

Az előrejelzések szerint a következő napokban – és jó eséllyel a következő hónapokban is – hideg lesz, ezért érdemes néhány mondatban áttekinteni, ilyen körülmények között mit tehetünk egészségünkért.

A különböző érzékenységű emberek különféle módon reagálnak a légkörben zajló folyamatokra.  A fejfájósoknak fontos, hogy figyeljenek oda a napi magnéziumpótlásra, így ajánlott például a napi étkezésben a teljes értékű gabonakészítményeket és – sokszor elhangzott már – a halakat előnyben részesíteni.  Sok a kálium és a magnézium a burgonyában, banánban, almában és az olajos magvakban. Étkezésünk legyen kiegyensúlyozott, szerepeljen benne megfelelő összetételben szénhidrát, fehérje, zsír, ásványi anyagok, vitaminok – hidegfront esetén főlega B1-, D- és E-vitaminra kell odafigyelni. Ha naponta beiktatunk 30 perc sétát, azzal már egy lépést tettünk az egészségünkért. Ez serkenti az immunrendszert és jelentősen csökkenti a vérben lévő stresszhormonok szintjét.

Naponta minimum két és fél, három liter folyadék fogyasztása javasolt. Víz helyett vagy mellett nagyon jól esnek a hidegben a gyógyteák és a gyümölcsteák. Próbáljunk meg naponta akár csak pár percet is ellazulni, relaxálni. Vegyünk egy forró fürdőt, hallgassunk olyan zenét, amitől feltöltődünk, vagy csak keressünk egy jó kis zugot, ahol egy kicsit nyugalomban lehetünk. Nemcsak fizikumunkat kell formába hoznunk, hanem pszichénket is érdemes felturbóznunk, amire legalkalmasabb a jóga és a meditáció. A végére pedig két mindig érvényes jó tanács: le kell szokni a dohányzásról, és a túlzott mértékű alkoholfogyasztásról!