Az Okostányér elnevezésű, egészséges felnőtteknek szóló ajánlásban az áll, hogy naponta legalább egyszer kell fogyasztani teljes értékű vagy teljes kiőrlésű gabonából készült terméket, négyszer zöldséget vagy gyümölcsöt és ebből legalább egyszer nyersen. A burgonya nem számít be a napi adagba, és legfeljebb minden második nap tanácsos bevenni az étrendbe.

Minden nap fogyasztani kell tejet és tejterméket, utóbbiból zsírszegényt. Zsiradékból, sóból, cukorból a lehető legkevesebbet kell használni. Az ajánlás legalább heti egyszer javasolja – igazodva a hazai szokásokhoz – a halfogyasztást, ugyanakkor a belsőségek (például a máj) fogyasztását heti egy alkalomra korlátozza. A legfontosabb élelmiszerek esetében az adagokra, illetve az adagok egyenértékére is információt ad. Az ajánlás felhívja a figyelmet az ivóvízfogyasztás fontosságára és arra is, hogy a táplálkozás mellett a mozgásra is oda kell figyelni. Kezdetben tíz perces mozgást ajánl egyhuzamban, amit fokozatosan növelni kell. Gyermekek és serdülők számára naponta legalább hatvan perc, felnőtteknek heti 2,5 óra mérsékelt intenzitású  mozgás (például tempós séta) javasolt. Bővebb információ: mdosz.hu